جشنواره گلاب گیری برای اولین بار در ایلام برگزار شد – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان

جشنواره گلاب گیری برای اولین بار در ایلام برگزار شد - خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری کاماکس، بیستم اردیبهشت ماه هر سال به نام روز گل محمدی و گلاب نامگذاری شده است و به همین منظور مراسمی با حضور مسیولان، بهره برداران و کارشناسان گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات کشاورزی چرداول برگزار شد.

علی نجفی فر رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان در این باره گفت: هدف از اجرای این جشنواره شناساندن قابلیت های استان ایلام به منظور کاشت و پرورش گل محمدی و فرآورده های صنعتی و دارویی آن است.

به گفته دکتر طهماسبی محقق گیاهان دارویی در استان ایلام 35 هکتار از اراضی مستعد به کاشت و پرورش گل محمدی اختصاص یافته است.

در این جشنواره دانشجویان دانشگاه ایلام ضمن بازدید از باغ گل محمدی مرکز تحقیقات، در جریان آموزش ها و فرآوری گل محمدی قرار گرفتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جشنواره گلاب گیری برای اولین بار در ایلام برگزار شد – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جشنواره گلاب گیری برای اولین بار در ایلام برگزار شد – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.