اشتغال ۳۰۰۰ نفری برای مردم ملایر ایجاد می‌شود

اشتغال ۳۰۰۰ نفری برای مردم ملایر ایجاد می‌شود

کاماکس/همدان معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ طرح و پروژه بزرگ صنعتی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۱۵۶ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است، گفت: این پروژه‌ها در مجموع برای بیش از ۳۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه دوم آبان ماه در شورای اداری شهرستان ملایر که با حضور وزیر میراث فرهنگی و استاندار همدان برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان دارای پنج شهرک و ناحیه صنعتی فعال با ۲۲۳ واحد فعال و اشتغال ۵۷۸۴ نفر است که در ابتدای دولت سیزدهم ۲۳ واحد راکد و نیمه تعطیل بود.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ واحد دوباره فعال و به چرخه تولید بازگشت که یک نمونه آن ذوب آهن آلیاژی بود و ۲۴۰ نفر به مجموعه بازگشتند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: مجموعه زیرساخت‌های صنعتی دولتی این شهرستان از ابتدا ۲۸۷.۵ هکتار است که زمینی با وسعت ۵۵۰ هکتار به این مجموعه اضافه خواهد شد و در حال توافق نهایی با مالکان بخش خصوصی هستیم و بیش از ۲۰۰ درصد زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر رشد می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه ما هنوز خام فروش هستیم و در صنایع موجود این شهرستان نیازمند صنایع تبدیلی بیشتری هستیم، افزود: میزان ذخایر معدنی این شهرستان ۷۴۴ میلیون تُن ذخایر معدنی است و برای صدها سال آینده دخیره معدنی داریم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشاورزی، گفت: محصولات کشاورزی این شهرستان سالانه ۳۰۸ هزار میلیارد تومان آورده برای کشاورزان دارد و افتخار ما ثبت جهانی انگور است.

معاون استاندار همدان همچنین به وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی همچون مرکز پرتودهی غرب کشور با ۷۰ درصد پیشرفت، پروژه بزرگ گاوداری شش هزار راسی شستا، پالایشگاه انگور، شرکت به طعم لبن و گلخانه صنعتی اشاره و بیان کرد: ئر توسعه گلخانه‌ها دچار عقب‌ماندگی مزمن هستیم و سطح گلخانه این شهرستان تنها ۱۳ هکتار است.

اسماعیلی صنایع دستی را از دیگر ظرفیت‌های ملایر با بیش از ۱۳ هزار نفر شغل مستقیم در این حوزه دانست و گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در حوزه مبل و منبت فعالند که افزون بر ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این هنرصنعت فعالیت می‌کنند.

وی مبل و منبت را راه نجات ملایر و پیشران اصلی این شهرستان دانست و اظهار کرد: در یکماه برگزاری جشنواره مبلمان منبت، ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه وارد ملایر شد و بسیاری از حوزه‌های دیگر فعال شدند.

فرماندار ویژه ملایر به بخش صادرات نیز اشاره کرد و گفت: صادرات در این شهرستان سال ۱۳۹۱ خوب بود و سال ۹۲ به اوج خود رسید رسید، سال ۹۳ افت پیدا کرد، اما سال ۹۴ و ۱۴۰۰ رشد خوبی داشت و امروز به روند کاهشی رسیدیم که نشان دهنده وجود مسائلی همچون تحولات منطقه‌ای، جنگ روسیه و اکراین، تحریم‌ها و جنگ‌های منطقه‌ای است.

اسماعیلی تعهد ارزی را مانع اصلی و ضربه جدی به صادرات کشور، استان و ملایر دانست و اظهار کرد: امروز از ۷۸ بازرگانی که کارت بازرگانی دارند، طی یکی دو سال اخیر، ۲۷ نفر کارت آنها تعلیق شد.

پایان خبر کاماکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اشتغال ۳۰۰۰ نفری برای مردم ملایر ایجاد می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اشتغال ۳۰۰۰ نفری برای مردم ملایر ایجاد می‌شود"، کلیک کنید.