گزارش سالانه سوئیس درباره مناقشه چین و تایوان و پرونده اتمی و موشکی کره شمالی

گزارش سالانه سوئیس درباره مناقشه چین و تایوان و پرونده اتمی و موشکی کره شمالی

سرویس اطلاعات فدرال سوئیس اعلام کرد درگیری نظامی بزرگ بین چین و تایوان در سال‌های آینده بعید است، اگرچه پکن آمادگی نظامی و فشار خود را بر این جزیره به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گزارش کاماکس، «اتحاد مجدد» با تایوان همچنان یک نگرانی اصلی برای چین است. پکن در حال تجهیز ارتش خود در مقیاس گسترده است و احتمالا به افزایش فشار بر تایوان ادامه خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که بعید است یک درگیری نظامی بزرگ بر سر تایوان در سال‌های آینده رخ دهد، سرویس اطلاعات فدرال سوئیس در گزارش سالانه خود اعلام کرد حتی تشدید محدود تنش عواقب شدیدی برای اقتصاد جهانی و وضعیت امنیت جهانی داشته باشد.

تایوان از سال ۱۹۴۹ مستقل از سرزمین اصلی چین اداره می‌شود. پکن این جزیره را به عنوان استان خود می‌بیند و با هرگونه تماس رسمی کشورهای خارجی با تایپه مخالف است و حاکمیت چین بر این جزیره را غیرقابل انکار می‌داند.

-پیشرفت فناوری کره شمالی

این سرویس اطلاعاتی همچنین در گزارش سالانه خود نوشت کره شمالی به پیشرفت قابل ملاحظه فناوری در حوزه برنامه اتمی خود در سال ۲۰۲۳ دست پیدا کرده و در عین حال، این کشور از افزایش همکاری نظامی خود با روسیه سود می‌برد.

سرویس اطلاعات فدرال سوئیس همچنین اعلام کرد: « کره شمالی همچنان به پیشبرد برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشکی خود ادامه می‌دهد، جایی که موفق به دستیابی به پیشرفت‌های فن آوری قابل توجهی شده است.»

این گزارش می‌افزاید که در چارچوب درگیری اوکراین، روسیه و کره شمالی «از افزایش همکاری نظامی سود می‌برند.»

در ماه ژوئن، روسیه و کره شمالی توافقنامه دوجانبه همکاری استراتژیک جامع با مدت نامحدود امضا کردند. بر اساس ماده ۴ این موافقتنامه، در صورتی که یکی از طرفین مورد تهاجم مسلحانه هر کشور یا گروهی از کشورها قرار گیرد و خود را در وضعیت درگیری قرار دهد، طرف دیگر باید فورا کمک‌های نظامی و سایر کمک‌ها را ارائه دهد.

پایان خبر کاماکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گزارش سالانه سوئیس درباره مناقشه چین و تایوان و پرونده اتمی و موشکی کره شمالی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گزارش سالانه سوئیس درباره مناقشه چین و تایوان و پرونده اتمی و موشکی کره شمالی"، کلیک کنید.