ماساژ مخصوص بانوان چگونه است؟

آموزش ماساژ بدن بانوان باید چگونه باشد ؟ این سوال را علاقه مندان به ماساژ بسیار در شبکه های مجازی و سایت های پرسش و پاسخ مطرح می نمایند.در این مقاله قصد داریم به نکاتی در مورد اموزش ماساژ بدن زن ها اشاره کنیم.برای آنکه بتوانید تکنیک های ماساژ زن را به آسانی یاد بگیرید و آموزش ماساژ بدن زن را شروع کنید

باید اطلاعات کاملی در رابطه با شخصیت و بدن بانوان داشته باشید.ماساژ در دو بخش روانی و جسمانی دارای اثرات بسیار مفید برای بدن انسان می باشد.پس لازم است بتوانید بهترین شیوه های ماساژ را با توجه به شرایط فیزیکی ، جنسیت و همچنین علایق شخصی به کار ببندید.شاید در نگاه اول شما وقتی بخواهید تفاوت های ماساژ بدن زن و مرد را مقایسه کنید فقط به تفاوت های ظاهری بسنده کنید اما این چنین نیست.باید کمی عمیق تر به این مهم توجه کرد.علاوه بر اختلاف در برخی قسمت های بدن مانند سینه و اندام جنسی ساختار آناتومیکی و فیزیولوژی بدن زن با مرد متفاوت است که در ادامه به چند مورد آن اشاره کرده ایم.

 آموزش ماساژ بدن زن : تفاوت آناتومیکی و فیزیولوژیکی بدن زن و مرد

اولین موضوع در بحث آموزش ماساژ بدن زن ها شناخت آناتومی و اسکلت بدن خانم ها و تفاوت های ان با بدن آقایان است. تفاوت های استخوان بندی میان مردان و زنان در قسمت های های قفسه سینه ، لگن ، جمجمه و شانه می باشد. برای نمونه اسکلت مردان نسبت به اسکلت زنان کتف ها پهن تر و قفسه سینه طویل تر است . استخوان های بدن مردان وزن بیشتری نسبت به استخوان های بدن زنان است . همچنین تفاوت هایی در بلندی پای مردان نسبت به زنان دیده می شود.یکی دیگر از بخش هایی که وجه تمایز بین زن و مرد زیاد دیده می شود ناحیه لگن است.در واقع لگن زن ها کوتاه تر و پهن تر می باشد و مدخل لگن به علت فرایند زایمان در زنان گشادتر استاز لحاظ ساختار آناتومیکی پوست نیز پوست مردان ضخیم تر از پوست زنان می باشد.در بخش هورمون های بدن نیز هورمون مردانه تستوسترون‌ و هورمون زنانه استروژن‌ و پروژسترون‌ است که باعث ایجاد وجه تمایز زیادی بین مردان و زنان در حالات و خلق و خوی آنان است.

پیشنهاد ویژه : دوره آموزش کاربر ماساژ با مدرک فنی و حرفه ای
آموزش ماساژ بدن زن : چه روغنی مناسب است؟

اگر بخواهیم سبک های ماساژ را تقسیم بندی کنیم دو نوع کلی وجود دارد ، 1 ماساژ با روغن و 2 ماساژ بدون روغن – خانمها معمولا علاقه دارند که ماساژ با روغن را تجربه نمایند و اکثرا هم روغن های معطر و ریلکسی را می پسندد.به همین دلیل باید سعی کنید روغن هایی استفاده کنید که رایحه مناسبی دارند.در کنار ماساژ ریلکسی و عطر و بوی روغن باید دقت داشته باشید خانمها زیبایی و طراوت پوست را بسیار جدی می گیرند و روغن گیاهی ماساژ شما حتما باید دارای خواصی نرم کنندگی پوست و لطافت آن باشد.از بهترین روغن هایی که برای ماساژ بانوان توصیه می شود روغن ماساژ گل یاس ، اسطوخدوس ، لیمو و پرتقال می باشد.دقت کنید حتما از روغن های گیاهی برای ماساژ بدن زن استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.البته در استفاده از روغن یا مدیا همیشه استثنائاتی وجود دارد که باید آن را بدانیم.برای نمونه برخی مشتریان شما لوسیون یا روغن مخصوص خود را به همراه داشتند شما با همان روغن یا لوسیون بدن را ماساژ دهید.
آموزش ماساژ بدن زن : کدام سبک ماساژ را انتخاب کنم ؟

در بخش قبلی اشاره کردیم که سبک های ماساژ یا بدون لباس اجرا می شوند یا با لباس.به طور کلی قالب خانمها علاقه مند به ماساژ ریلکسیشن هستند و از سبک های ماساژ پرفشار فراری اند.سبک هایی نظیر سوئدی ، سنگ داغ و لاغری و شمع از انتخاب ها خانم ها برای یک جلسه ماساژ است و در مقابل معمولا زن ها به ماساژهای پرفشار مانند تایلندی یا دیپ تیشو خیلی علاقه ندارند.مگر اینکه مجبور شوند.شما به عنوان ماسور حرفه ای باید به سبک های ماساژ ویژه برای بانوان تسلط داشته باشید تا در هنگام مراجعه مشتری بهترین را انتخاب کنید.
آموزش ماساژ بدن زن : چگونه با ماساژ بدن یک زن را ریلکس کنیم

نکته طلایی در ریلکس کردن یک بدن چه زن و چه مرد شناخت روحیه و خصوصیات اخلاقی ماساژ گیرنده است. این مورد در خصوص بانوان بسیار حساس تر و دقیق تر باید لحاظ گردد و ماسور به آن توجه داشته باشد. برقراری ارتباط کلامی با ماساژ گیرنده و استفاده از روغن مناسب مانند روغن هسته انار بسیار مهم و حیاتی است و حتما باید بدرستی از آن استفاده شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماساژ مخصوص بانوان چگونه است؟" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماساژ مخصوص بانوان چگونه است؟"، کلیک کنید.