مراکز نگهداری کودکان اوتیسم

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری پانا، اولین مرکز شبانه روزی کودکان دارای اختلال اوتیسم در تهران با حضور محمد نصیری، مدیرکل بهزیستی استان تهران، در مرکز درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم طلوع روشن امیر تهران افتتاح شد. به هنگام خرید لباس پی جی مکس ، مقایسه قیمت ها و ارزش افزوده های مختلف محصولات را فراموش نکنید .  این مرکز با توجه به نیاز کودکان دارای اختلال اوتیسم و خانواده های آنان و با هدف تشخیص زودهنگام، مداخله زودهنگام، توانمدسازی زودهنگام و مشاوره با حضور متخصصان در این عرصه راه اندازی شده است. دکتر فابیو سولانا از اولین متخصصین و پزشکانی است که از سلولهای بنیادی برای درمان اختلال اتیسم استفاده نموده است .

مراکز نگهداری کودکان اوتیسم

مراکز نگهداری کودکان اوتیسم

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر این موضوع که مرکز شبانه روزی کودکان دارای اختلال اوتیسم در تهران، اولین مرکز نگهداری شبانه روزی موقت کودکان بالای 14 سال پسرِ دارای اختلال اوتیسم در ایران است، از افتتاح بخش دخترانه این مرکز تا سه ماه آینده خبر داد. سالهای زیادی است که متخصصینی مانند لیونارد اسمیت و دونا گیتس برای حل معمای اتیسم در تلاشند که با استفاده از سلولهای بنیادی راه حلی پیدا کنند. این متخصصین معتقدند که هنوز به نتایج جامعی دست پیدا نکرده اند و تنها می توانند به عنوان بخشی از فرایند درمان اختلال اتیسم و در کنار دیگر درمانها نقشی ایفا کنند. ولی در مجله تفسیر پزشکی، مقاله ای تحت عنوان سلولهای بنیادی و درمان اتیسم منتشر گردیده است که نشان دهنده نتایج امید بخش دکتر فابیو سولانا برای درمان اختلال اتیسم می باشد.

دکتر سولانا در درمان اُتیسم بر روی دو حیطه مشخص کار می کند،نخست کمی جریان فشار خون در مغز افراد اُتیستیک.دوم نقص تنظیم سیستم ایمنی.کمی فشار جریان خون در مغز افراد اُتیستیک ، بمعنی کاهش جریان. مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به ضرورت وجود مراکز کودکان دارای اختلال اوتیسم در کشور گفت: در سنوات گذشته به دلیل نبود اطلاعات و امکانات کافی از جمله تنوع در غربالگری، برخی بیماران اوتیسمی به سن بالا رسیدند. علاوه بر این خاتواده ها برای نگهداری و مراقبت از مبتلایان 14 سال به بالا، سختی بسیاری را متحمل می شوند به طوری که مراقبت از این افراد بعضا مانع از انجام کارهای روزانه خانواده می شود.

به همین منظور ایجاد چنین مراکزی در کشور برای اسکان موقت بیماران اوتیسمی بالای 14 سال از الزامات بود تا در این مرکز کودکان هم توانمند شوند و هم مهارت یاد بگیرند و از طرفی با اسکان موقت آنها در مراکز، خانواده ها فرصتی برای احیای فضای خانه پیدا کنند. سازمان بهزیستی قصد دارد تا با بهره وری از فضاهای فیزیکی موجود تا سه ماه آینده مرکز دخترانه بالای 14 سال را هم راه اندازی کند. وی ادامه داد: این مرکز اولین مرکز شبانه روزی نگهداری موقت کودکان دارای اختلال اوتیسم بالای 14 سال پسر در ایران و چهارمین مرکز شبانه روزی در کشور است و ظرفیت کنونی این مرکز 30 نفر است و افزایش ظرفیت نیز خواهد داشت، علاوه بر این صاحب امتیاز بودن این مرکز از خانواده اوتیسمی و میزان تحصیلات بالای کادر این مرکز از ویژگی های این مرکز بشمار می رود.

نصیری درباره تامین هزینه های مرکز مذکور نیز گفت: هیچ کمبودی در مدل خانه های کوچک برای تامین یارانه نداریم و در عین حال از خیران و مختصصان فعال در این حوزه استقبال می کنیم و علاوه بر این اگر مشارکت مردمی در مراکز شبانه روزی نباشد، بخش زیادی از هزینه ها با پرداخت صرفا یارانه قابل تامین نیست بنابراین هزینه ای که به صورت یارانه صرف می شود همه هزینه نیست و هزینه بخش مهمی از این موضوع توسط خیرین و کمک های مالی خانواده های بیماران تامین می شود. خون به مغز است به صورتی که مغز اکسیژن کافی دریافت نمی کند  و نمی تواند عملکرد نرمالی داشته باشد.هرزمان که خون کافی به مغز کودک اُتیستیک نرسد،مغز ملتهب شده و اکسید نیتریک در آن ساخته می شود. این امر همچنین علتی است برای اینکه سلولها کلسیم بیشتری در یافت کنند.

به صورتی که به میتوکندریا (که انرژی برای سلولها می سازد ) آسیب وارد گردیده و در نتیجه آن سلول های مغزی از بی غذایی می میرند. نقص تنظیم سیستم ایمنی در کودک مبتلا به اتیسم به این معنی است که سیستم ایمنی واکنشهای نرمالی به محرکات نشان نمی دهد. در این کودکان زمانی که بدن بر اساس نیاز خود به سیستم ایمنی علامت می دهد. لباس دخترانه سگ های نگهبان گاهی اوقات برای افرادی که علاقه مند به حفظ مرموزیت هستند، انتخاب ایده آلی است . و در عوض در کودک مبتلا به اتیسم سیستم ایمنی دایماً تحت فشار است و این امر موجب التهابات مزمن وآسیب به واکنشهای ایمنی خود کار می گردد. حتی این سلول ها می توانند از سد خونی- مغزی عبور کرده، وارد مغز شوند و در نزدیکی نقاط آسیب دیده و سایر مناطق سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) تجمع یابند.

وی ادامه داد: توسعه مراکز روزانه اولویت اول حوزه توانبخشی سازمان است و هرچقدر مراکز روزانه را توسعه دهیم، نیاز به مراکز شبانه روزی کاهش پیدا می کند و از طرفی موجب افزایش تاب آوری خانواده ها برای نگهداری و مراقبت از بیماران خواهد بود و علاوه بر این جامعه هدف سازمان بهزیستی زیست بهتری خواهند داشت و در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز حدود 14 هزار نفر را تحت پوشش داریم. مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین در پاسخ به پرسش پانا درباره زمان صدور شناسنامه کودکان تحت پوشش برای فرزندخواندگی، از صدور 24 ساعته شناسنامه کودکان با شرایط فرزندخواندگی خبر داد. طبق یافته های محدود دانشمندان، سلول های بنیادی پرتوان خون بندناف پس از تزریق به بدن بیمار، به مغز استخوان و مناطق لنفاوی مهاجرت می کنند.

سلول های تزریق شده، سلول های بنیادی دورن مغز را تحریک کرده، وادار به تکثیر یا تمایز می کنند و در نهایت باعث محافظت و ترمیم سلول های عصبی و کاهش التهاب می شود. در حقیقت، سلول های بنیادی خون بندناف از راه دور به بافت مغز فرمان می دهند تا التهاب مغز و ناهنجاری های ایمنی را تعدیل کنند، اجتماعی شدن، ارتباطات و سازگاری را افزایش دهند. اثربخشی پیوند خون بندناف در درمان اوتیسم به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، بر اساس نتایج حاصل از کارآزماییهای بالینی که تا کنون صورت گرفته است، اثربخشی پیوند خون بندناف در بیماران مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ،بهبود بالینی مشهود در مبتلایان، با تغییرات نوار مغزی (الکتروانسفالوگرافی: فعالیت الکتریکی مغز)، ماده سفید سیستم عصبی و همچنین بیومارکرهای الکتروفیزیولوژیک همراه است.

تغییرات تزریق خون بندناف بر افزایش اتصالات عصبی بافت ماده سفید مغز، که بیشتر در نواحی جلویی مغز، گیجگاهی و زیر قشری (هیپوکامپ و عقده های قاعده ای) رخ می دهد، 6 ماه بعد از تزریق قابل مشاهده است. تعیین قیمت لباس بتمن ممکن است بر اساس تحلیل هزینه های تولید و توزیع آن صورت بگیرد . در نوار مغزی بیماران پیوند شده، افزایش توان امواج آلفا و بتا و کاهش قدرت امواج تتا دیده می شود، که با بهبود قابل توجهی در نحوه ی ارتباط اجتماعی همراه است. اثبات شده است که تزریق سلول های خون بند ناف اتولوگ حتی برای سایر آسیب های مغزی مانند فلج مغزی، انسفالوپاتی هیپوکسیک-ایسکمیک، و هیدروسفالی مادرزادی بی خطرو کارآمد است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مراکز نگهداری کودکان اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مراکز نگهداری کودکان اوتیسم"، کلیک کنید.