رفع 725 نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی/ مدیریت فرایند بازگشت مسافران

رفع 725 نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی/ مدیریت فرایند بازگشت مسافران

کاماکس/گیلان وزیر راه و شهرسازی از رفع 725 نقطه حادثه خیز در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز گام های بلندی برای رفع نقاط حادثه خیز بر می داریم.

مهرداد بذرپاش امروز 11 فروردین ماه در حاشیه بازدید از محور آزادراه رشت – قزوین که به اتفاق فرمانده پلیس راهور فراجا و استاندار گیلان انجام شد، هدف از این بازدید را بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی همزمان با بازگشت مسافران نوروزی دانست و اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب که در اواخر سال 1402 محقق شد، افتتاح کامل مسیر رفت آزادراه رودبار – منجیل بود؛ این محور در ایام پیک سفرها شاهد ترافیک سنگین بود و مردم بیش از هشت ساعت معطل می شدند، اما با افتتاح آزادراه، این ترافیک مدیریت شد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت فرایند بازگشت مسافران نوروزی، افزود: در طرح نوروزی بالغ بر 426 میلیون تردد در سطح محورها به ثبت رسیده؛ همچنین هشت میلیون و 660 هزار نفر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از ورود بالغ بر یک میلیون و 400 هزار خودرو به گیلان و خروج یک میلیون و 300 هزار خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: گیلان بعد از مازندران با انباشت خودرو در ایام تعطیلات مواجه است و لذا باید فرایند بازگشت را مدیریت کنیم.

بذرپاش از انجام اصلاحات ترافیکی در محورها جهت روان سازی تردد خودروها خبر داد و بیان کرد: در گیلان با افتتاح آزادراه و بهره برداری از پل میدان گیل لاهیجان و احداث تقاطع های همسطح و غیر همسطح و سایر اصلاحات ترافیکی بار ترافیک را روان تر کردیم و مسافران در فرایند بازگشت و مدت زمان سفر، آسایش و آرامش و امنیت بیشتری را تجربه می کنند.

وی در ادامه به آسفالت راه های اصلی و روستایی اشاره کرد و افزود: سال گذشته 3000 کیلومتر راهسازی روستایی و 6000 کیلومتر بهسازی و روکش راه روستایی را انجام دادیم که در سال جاری نیز هم در محورهای اصلی و هم فرعی ادامه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح هندسی مسیر برگشت آزادراه برای مدیریت ترافیک، عنوان کرد: احداث باند جدید آزادراه را در دستور کار داریم و مطالعات آغاز شده است.

وی ایمنی هموطنان را جزو اولویت ها دانست و یادآور شد: می خواهیم پروژه های توسعه ای و زیرساختی کمترین آسیب را به اقتصاد مردم بزند.

بذرپاش از رفع 725 نقطه حادثه خیز در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال نیز گام های بلندی برای رفع نقاط حادثه خیز بر می داریم.

وی در پایان از رشد استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی در بخش هوایی خبر داد و گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار دولت قرار دارد و لذا در نوروز سال 1404 شاهد توسعه معناداری در شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

پایان خبر کاماکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رفع 725 نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی/ مدیریت فرایند بازگشت مسافران" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رفع 725 نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی/ مدیریت فرایند بازگشت مسافران"، کلیک کنید.