گزارش ۵ مورد گرمازدگی در همدان

گزارش ۵ مورد گرمازدگی در همدان

کاماکس/همدان رئیس مرکز اورژانس استان گفت: با شروع فصل گرما و افزایش دما از ابتدای سال تاکنون پنج مورد ابتلا به گرمازدگی به واحد ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس گزارش شده است.

محمد رضا شکوهی با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل گرما با بیماری گرمازدگی روبرو هستیم و تعدادی از هموطنان دچار گرمازدگی می‌شوند، اظهار کرد: در سال گذشته هم  در استان همدان  با شروع فصل گرما ۱۰‌ نفر به گرمازدگی مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه گرمازدگی وضعیتی است که در نتیجه فعالیت جسمی و یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دمای بالا در تابستان، ایجاد می‌شود و نیاز به درمان اورژانسی دارد. خاطر نشان کرد:عدم درمان بموقع باعث آسیب به مغز، قلب، کلیه و ماهیچه‌ها می‌شود. هر چه درمان به تعویق بیفتد شدت آسیب بیشتر خواهد شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان،افزود: بدن ما دمای خود را در حدود ۳۶.۵ تا ۳۸.۵درجه سانتیگراد حفظ می‌کند و این دما برای فعالیت های متابولیک بسیار مساعد است.

شکوهی  درباره علائم و نشانه‌های ابتلا به گرمازدگی، اظهار کرد: دمای  بالای ۴۰ درجه‌ سانتیگراد، تهوع و استفراغ، برافروختگی پوست، تنفس سریع ، ضربان قلب سریع، گیجی، بیقراری، گفتار نامفهوم، هذیان تشنج و نهایت کما برخی از علائم این‌ بیماری به شمار می‌رود.

وی  با تاکید بر اینکه در روزهای گرم تابستان باید مراقب گرمازدگی باشید، گفت: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای گرم، فعالیت شدید جسمی در هوای گرم، کم آبی بدن و عدم مصرف آب کافی و  نبود سیستم تهویه مطبوع در محل فعالیت از علل اصلی ابتلا به گرمازدگی است.

وی درباره اقدامات مهم در برخورد با فرد گرمازده، تصریح کرد: باید هرچه سریعتر با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید، انتقال بیمار به محل سایه و خنک، خارج کردن لباس های بیمار و مرطوب کردن پوست، قرار دادن پارچه مرطوب سرد روی پوست کشاله ران، زیر بغل روی سر و سرعت بخشیدن به خنک شدن بدن از اقداماتی است که باید  در رابطه با افراد ابتلا به گرمازدگی انجام شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره راه‌های پیشگیری از گرمازدگی، افزود: برای جلوگیری از آفتاب سوختگی  لباس‌های روشن نخی و نازک  پوشیده و از کلاه لبه پهن و عینک آفتابی استفاده کنید و  مایعات فراوان مصرف داشته باشید  ضمن اینکه  در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوید.

به گزارش کاماکس به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، شکوهی تاکید کرد: هرگز کودکان را داخل خودرو پارک شده زیر آفتاب قرار ندهید و پیش از سوار شدن به ماشین درب‌ها را باز کنید تا  تهویه لازم انجام شود.

پایان خبر کاماکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گزارش ۵ مورد گرمازدگی در همدان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گزارش ۵ مورد گرمازدگی در همدان"، کلیک کنید.