طرز تهیه دمنوش رازیانه برای لاغری

دانه های رازیانه سرشار از مواد مغذی برای تقویت سوخت و ساز  و سم زدایی بدن هستند. این دانه ها غنی از ویتامین ها و مواد معدنی بوده و مطمینا روشی مناسب برای لاغر شدن می باشند. رازیانه گیاهی دارای طعم شیرین و طبع گرم است که تحت عنوان سونف نیز شناخته می شود. اغلب به عنوان خوشبو کننده دهان و مخلوط ادویه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادویه کاری، سالاد و دسر ها استفاده می شود تا عطر و طعمی به آن ها اضافه کند.رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن ها پیاز سفید رنگ با ساقه های بلند است.

طرز تهیه دمنوش رازیانه برای لاغری

دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه ای برمی گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است. طریقه مصرف دمنوش بانوان دکتر بیز برای عزیزان توضیح داده میشود.
در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

کمک به درمان نازایی

اصلی ترین خاصیت رازیانه می تواند کمک به درمان نازایی باشد. نقش گیاه رازیانه در درمان نازایی ثابت شده است. نازایی زنان می تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از مواد گیاهی و طبیعی که می تواند در درمان نازایی موثر باشد رازیانه است.یکی از علت های نازایی کیست تخمدان است که مانع عمل تخمک گذاری می شود و اجازه آزاد شدن تخمک از تخمدان را نمی دهد. عدم تنظیم هورمون ها یکی از علل ایجاد کیست تخمدان است و رازیانه می تواند این عدم تعادل را تنظیم کند و از این طریق مشکل نازایی که در نتیجه کیست تخمدان بود را درمان کند.

 دمنوش رازیانه چگونه به کاهش وزن کمک می کند ؟

1-افزایش متابولیسم بدن

انرژی مورد نیاز برای سلول های ما از طریق متابولیسم حاصل می شود. با تقویت و تسریع این فرآیند، کالری هایی که مصرف می کنیم توسط سلول ها با سرعت بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد که به ما انرژی داده و به چربی سوزی کمک می کند. دمنوش رازیانه به شروع متابولیسم کمک خواهد کرد به ویژه هنگامی که صبح ها به صورت ناشتا مصرف شوند.

2-تحریک ملاتونین

ملاتونین هورمونی در مغز بوده که مسیول خواب می باشد. طبق مطالعات انجام شده، خواب خوب راهی کارآمد برای کاهش وزن و حفظ وزن مناسب است. ازخواص دمنوش رازیانه دکتر بیز غافل نشوید.

رازیانه برای لاغری خوبه؟

رازیانه گیاهی گرم و خشک است که به دلیل داشتن فیبر برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید می باشد. فیبر رازیانه با کاهش سرعت هضم غذا باعث می شود تا برای مدت طولانی تری احساس سیری نموده و از مصرف مواد غذایی اضافی، پرهیز نمایید. همچنین رازیانه باعث بهبود متابولیسم بدن شده و سطح سوخت و ساز شما را تنظیم می نماید. این گیاه کم کالری، ادرار آور بوده و از تجمع آب در بدن جلوگیری می نماید.

با توجه به این موارد، مصرف رازیانه برای لاغری بسیار مناسب و سودمند بوده و با کاهش تجمع آب در بدن، کاهش احساس گرسنگی، تنظیم تحرکات روده و بهبود هاضمه می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود.

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه برای لاغری

بهترین زمان برای مصرف عرق رازیانه، بعد از وعده غذایی نهار و شام می باشد. مصرف عرق رازیانه پس از نهار و شام به کاهش نفخ، بهبود عملکرد معده در هضم غذا و افزایش جذب مواد معدنی کمک می کند. البته می توان از عرق رازیانه پیش از وعده های غذایی و یا هر زمان دیگری نیز استفاده کرد اما بهترین زمان برای مصرف عرق رازیانه برای لاغری، پس از نهار و شام می باشد.

مقدار مصرف عرق رازیانه برای لاغری

در طول روز می توانید حداکثر از 3 لیوان عرق رازیانه استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه از عرق رازیانه می تواند باعث ایجاد معده درد و مشکلات گوارشی شود. برای لاغری با عرق رازیانه بهتر است تا مصرف عرق رازیانه خود را در طول روز تقسیم کنید. نوشیدن 1 فنجان عرق رازیانه پس از نهار و 1 فنجان پس از شام برای بهره مندی کامل از خواص لاغری رازیانه توصیه می شود

رازیانه برای لاغری

طبق کتاب «ادویه های شفابخش» نوشته دکتر بهارات آگاروال، محققان دانشگاه مینه سوتا 18 فرد چاق را مورد مطالعه قرار دادند و آن ها را به سه گروه تقسیم کردند: در وعده صبحانه، یک گروه چهار گرم پودر فیبر با آب پرتقال مصرف کردند و گروه دوم هشت گرم پودر فیبر مصرف کردند و گروه سوم هیچ پودری دریافت نکردند. بین صبحانه و ناهار، گروهی که هشت گرم پودر مصرف می کردند، احساس سیری بیشتری داشتند و کمتر احساس گرسنگی می کردند. آن ها در نهایت 10 درصد کالری کمتری برای ناهار خوردند. این مطالعه به منظور تاثیر رازیانه برای چربی سوزی انجام شد و نشان داد مقدار فیبر دریافتی در طول روز، نقش به سزایی در احساس گرسنگی افراد دارد. رازیانه منبع غنی فیبر است که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و از هوس ها و پرخوری جلوگیری کنید. این موضوع منجر به مصرف کالری کمتر و در نتیجه کاهش وزن می شود

دمنوش لاغری به لیمو و عناب

استفاده از دمنوش به لیمو ترکیب شده با عناب و بادرنجوبه به عنوان دمنوش لاغری تاثیر باورنکردنی دارد چراکه تعادل بین سه عضو مهم بدن، یعنی کبد، قلب و مغز را ایجاد کرده و فعالیت بدن را تنظیم می کند.

دمنوش لاغری رازیانه

در مورد خواص لاغر کننده رازیانه بسیار گفته ایم و خوب میدانید که این گیاه پرفایده یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن است.

دمنوش لاغری هل

بله، هل (Elettaria cardamomum) میوه ای از خانواده زنجبیل محسوب می شود و در انواع مختلفی مانند هل سبز، هل سفید و هل سیاه وجود دارد. هل دارای فیبر بسیار زیادی است که می تواند به کنترل اشتها و احساس سیری کمک کند. این ویژگی می تواند به کاهش میزان مصرف غذا و افزایش سوخت وساز  بدن و شادی و نشاط  کمک کند، که در نتیجه به کاهش وزن منجر می شود.

علاوه بر این، هل دارای ملاتونین نیز می باشد که یک هورمون مهم برای تنظیم چربی سوزی و ساعات خواب است. مصرف هل به همراه یک برنامه غذایی سالم و فعالیت های ورزشی می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. و اما  دمنوش مفرح چیست ؟ یک دمنوش کاملا گیاهی برای اختلالات هورمونی مفید است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه دمنوش رازیانه برای لاغری" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه دمنوش رازیانه برای لاغری"، کلیک کنید.