صدور هشدار سطح نارنجی برای لرستان

صدور هشدار سطح نارنجی برای لرستان

کاماکس/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار سطح نارنجی برای استان خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با کاماکس، اظهار کرد: شرایط ناپایدار موسمی از بعدازظهر یکشنبه آغاز و تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نوع مخاطره این شرایط را رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه، وزش باد شدید(تندبادهای لحظه‌ای) است.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: این شرایط در نقاطی از جنوب الیگودرز، شول آباد و سپیددشت رخ خواهد داد و آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و خشکه رودها، احتمال آسیب به سازه‌های سبک و موقتی به دلیل وزش باد، خسارت به بخش‌های کشاورزی و …را در پی خواهد داشت.

مرادپور ادامه داد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

پایان خبر کاماکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدور هشدار سطح نارنجی برای لرستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدور هشدار سطح نارنجی برای لرستان"، کلیک کنید.