تقویت دانش شناختی مردم راهکار مقابله با دشمنان است – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان

تقویت دانش شناختی مردم راهکار مقابله با دشمنان است - خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار کاماکس، حجت‌الاسلام محسن انبیایی شامگاه چهارشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد در سنندج اظهار کرد: در استفاده از پیام رسان‌ها رعایت مسائل امنیتی ضروری است و همه باید با نحوه استفاده از ابزارهای دیجیتال آشنا باشند.

وی با بیان اینکه برخی از قوای فکری کودکان از طریق گوشی تقویت می‌شود، افزود: استاندارد زمان استفاده و نحوه بازی کودکان با گوشی باید مورد توجه باشد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه توسط کودکان، نوجوانان و جوانان ضعیف شدن قوای فکری است.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور اذعان کرد: جنگ موجود بین حق و باطل بوده که باعث شد بزرگانی مانند سید حسن نصرالله را از دست بدهیم.

حجت‌الاسلام انبیایی بیان کرد: کسی که بتواند در عرصه جنگ ترکیبی موفق شود پیروز است و از سال قبل ما صرفاً شاهد جنگ ترکیبی نیستیم بلکه بخش روانی و بخش دیپلماسی و ارعاب در جنگ ایجاد شده است.

وی گفت: جنگ ترکیبی قبلاً تنها یک ایده بود ولی از سال قبل وارد یک مرحله جدید شدیم و در زمان کنونی که هرچیزی از آب، خاک، غذا، دارو و حتی واکسن تبدیل به ابزار صرفاً با وجهه نظامی شده است.

وی بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری اجازه استفاده واکسن فایزر را ندادند ما محکوم به توهم توطئه شدیم.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور تصریح کرد: اکنون در مقالات علمی اعلام شده که در این داروها فرستنده قرار گرفته در یک مایع دارویی! و وقتی که باید گفت واکسن ترس ندارد ولی اینکه اعلام شده در همان واکسن چه چیزهای وجود دارد و باید ترس داشت نسبت به عملکرد این افراد.

حجت‌الاسلام انبیایی تصریح کرد: یک واکسن خاص به عنوان سلاح استفاده شد که می‌تواند در بدن برخی افراد نظامی یا سیاسی قرار گیرد و اتفاقات عجیب روی قوای فکری آنها صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انفجار پیجرها یک ناامنی در سطح دنیا قابل مشاهده است، قرار بود ما با وسایل ارتباطی به ایمنی برسیم اما برعکس شد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از این سلاح استفاده کرد و یک پیام فراروی داشت که در نتیجه آن عملیات انتحاری انفجار پیجرها ۳۰ شهید ۸۰ ضربه به ناحیه چشم که جراحی آنها در ایران انجام شد و ۲۰۰ قطع عضو به بار آمد.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور بیان کرد: اسرائیل شکست خورد و مجبور شد این اقدام را زودتر از برنامه‌ریزی اصلی خود و در این مقطع انجام دهد ولی چون به مرحله پایان رسیدند سریع‌تر اقدام به انفجار پیجرها کرد در حالی که در برنامه‌ریزی اصلی این انفجار قرار بود در ایران، یمن، عراق و سوریه هم انجام شود.

حجت‌الاسلام انبیایی افزود: اسم عملیاتی جنگ را هم به جنگ رستاخیز تغییر داد که یعنی به انتها رسیده و از همه ابزارها مورد استفاده مدرن و به روز استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه ما با چهار فناوری همگرایی نوین روبرو هستیم، افزود: این فناوری‌ها شامل فناوری بیوتکنولوژی یا فناوری زیستی، فناوری اطلاعات، فناوری نانو و بلوغ شناختی که هر کدام جدا جای بحث دارد.

وی اذعان کرد: در حقیقت امکان شناسایی پیجرها نبود چون یک ماده ناشناس به مقدار خیلی کم در آنها استفاده شده بود که قدرت تخریب گسترده‌ای هم دارد.

پیشرفت و ارتقای دانش مانع اقدامات تروریستی می‌شود

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: دشمن دنبال این است که در ایران انفجارهایی انجام دهد ولی موفق نشد، پس ما باید پیشرفت کنیم تا مانع اقدامات تروریستی شویم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با پژوهشگران علوم شناختی گفتند برای ارتقای دانش و جنگ شناختی که همان جنگ روانی است و دستگاه مطالعاتی مردم را از بین می‌برد باید پژوهشگران تمام تلاش خود را به کار ببرند.

حجت‌الاسلام انبیایی اظهار کرد: در یک عملیات نظامی در نوع تغذیه می‌توان همه را مسموم کرد، مسمومیتی متفاوت کوتاه مدت یا میان مدت و یا بلند مدت که مثلاً با آن ترس ایجاد کرد.

وی گفت: در عملیات شناختی، شناخت سیستم ایمنی در مغز را می‌توان دچار اختلال در تصمیم گیری و یا قدرت تصمیم گیری در لحظه کرد و ما امروز وارد این جنگ شناختی شدیم.

وی افزود: وقتی یک فرد نظامی دچار اختلال در قدرت تصمیم گیری در لحظه شود نمی‌تواند واکنش نشان دهد و این بد است و وقتی قوای شناختی کاهش یابد دیگر در لحظه نمی‌توان تصمیم بگیرد.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور اذعان کرد: ما باید ضعف دشمن را در کنار قدرت‌های آنها بگوییم تا همه به آگاهی برسند.

قدرت جنگ شناختی ایران از موشک و پهبادهای دشمن بیشتر است

حجت‌الاسلام انبیایی یادآور شد: خوشبختانه فصل مشترک تمام احساس خطرهای دشمن ایران است و قدرت جنگ شناختی ایران از موشک و پهبادهای دشمن خطرناک‌تر است.

وی بیان کرد: عملیات مبتنی بر اطلاعات مهمترین حوزه در جبهه مقاومت است و باید بدانیم که حضور ۱۶ سازمان مختلف در آژانس امنیت ملی که خطرناک‌ترین نهاد اطلاعاتی است و با چشم خود همه جا را کنترل بی‌دانش و اطلاعات ممکن نخواهد بود.

وی اذعان کرد: طبق گفته خود این سازمان‌ها در فضای مجازی با لایک هر فرد به شناخت کافی و لازم از آنها می رسند حتی بیشتر از دانش خود فرد نسبت به او و با این ابزار به اطلاعات شخصی افراد می‌رسند و آنالیز کافی پیدا می‌کنند.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که در حین نصب این نرم افزارها امکان دسترسی و مجاز بودن به تمام فایل‌های شخصی از سوی خود فرد ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام انبیایی گفت: این نرم افزارها اجازه دسترسی دارند و جزو لوازم آمریکایی دسترسی کامل است که وقتی یاهو این اجازه را محدود کرد از دور خارج شد و تلگرام هم چون دسترسی را در ماه‌های اخیر لغو کرد دو ماه رئیس آن در زندان بود و بعد از اجازه دسترسی آزاد شد.

وی افزود: امروز مردم کردستان مؤثر هستند و باید بدانند که شما دانش قوی دارید که در سطح علمی بالا و اطلاعاتی مؤثر است.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور بیان کرد: بیشترین عملیات و تمرکز دشمن در اینجا وجود دارد و در کل ما باید میزان ضربه پذیری را کمتر کنیم و فعالان سایبری هم همین کار را می‌کنند تا ما همچنان قدرتمند باشیم و در این وضعیت خاص عملیاتی باید قدرتمند بمانیم.

دانش‌آموزان به عنوان راهبران آینده تعلیم یابند

حجت‌الاسلام انبیایی اذعان کرد: لازم است که آموزش و پرورش روی دانش آموزان کار کند و از دانش آموزان رهبران آینده تعلیم دهد، کسانی مانند شهید حسن نصرالله و یحیی سنوار که تا سال‌های سال الگوی جهانی هستند.

وی اظهار کرد: متوسط میانگین برخی قوای شناختی مردم کردستان بالاتر از برخی نقاط کشور است.

وی گفت: آینده جهان اسلام در دست دانش آموزان است که باید برای آنها ایجاد انگیزه شود.

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور یادآور شد: برخی از شرکت‌های بزرگ آمریکا در حال ساخت فیلم و مستندهای در مورد جنگ غزه هستند تا هم وقایع را وارونه نشان دهند و هم به نفع خود آنها را تغییر دهند پس ما هم باید به دانش شناختی و اطلاعاتی بزرگ برسیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقویت دانش شناختی مردم راهکار مقابله با دشمنان است – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقویت دانش شناختی مردم راهکار مقابله با دشمنان است – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.