تجمع دهیاران منطقه دلفارد جیرفت در اداره کل راهداری جنوب استان کرمان  

تجمع دهیاران منطقه دلفارد جیرفت در اداره کل راهداری جنوب استان کرمان  

به گزارش خبرگزاری کاماکس؛  دهیاران روستاهای منطقه دلفارد که در مسیر جاده جیرفت – کرمان  قرار دارد، شنبه در اداره‌کل راهداری جنوب استان کرمان جمع شدند تا مشکلات خود را با مسئولان این اداره در میان بگذارند.

این دهیاران درخواست بازگشایی راه، ایجاد پل، تسطیح جاده و دیگر الزامات را دارند.

ایرنا نوشت، به گفته این افراد، بعد از بارندگی در قسمتی از جاده های فرعی در دلفارد که از رودخانه عبور می کند سنگ‌های بزرگی جمع می شود و عبور خودرو را سخت یا ناممکن می کند.

این نقاط به وسیله لودری از بخشداری یا دهیاری از سنگ پاکسازی می شد اما به گفته دهیاران لودر آنها خراب است و از راهداری کمک خواستند.

اظهارات رییس اداره راهداری

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت در این زمینه گفت: به دلیل اینکه همزمان در چند مسیر شاهد بارندگی بودیم امکان این وجود نداشت به سرعت به این درخواست دهیاران رسیدگی شود اکنون از طریق اداره کل راهداری، از شهرستان های جنوبی‌تر که بارندگی نبوده لودری به این مناطق ارسال می‌شود.

مهدی امیرحیدری درباره اینکه آیا امکان ساخت پلی بر روی نقاطی از این رودخانه نیست اظهار کرد: دلفارد حوزه‌ای وسیع، دارای تعداد جاده‌های کوتاه با طول ۲۰۰ یا ۵۰۰ متری زیادی و هزینه ساخت پل در این منطقه کوهستانی بالا است.
وی افزود: کل اعتبارات شهرستان در حوزه راه به‌ یک هزار میلیارد ریال نمی رسد این در حالی است که برای ساخت یک پل در جاده اصلی دلفارد که قرار است بزرگراه شود به حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه نیاز است.

لزوم بهبود جاده‌های دلفارد

امیرحیدری درباره دیگر درخواست دهیاران در زمینه بهبود جاده‌های دلفارد و آسفالته شدن آنها نیز بیان کرد: دلفارد جاده‌های کوهستانی دارد که به عنوان جاده‌های عشایری شناخته می شوند.

وی ادامه داد: دهیاران جاده‌های آنجا را با مناطق جلگه‌ای مقایسه می کنند و می‌گویند در دلفارد به اندازه آن مناطق ساخت جاده‌های روستای توسعه نیافته است اما ساخت و آسفالت جاده در مناطق کوهستانی اعتبارات بالاتری نیاز دارد.

امیرحیدری افزود: از سوی دیگر در بیشتر مناطق کوهستانی افراد ۶ ماه از سال سکونت دارند اما در مناطق جلگه‌ای ۱۲ ماه ساکن هستند و دارای کد پروژه‌اند.

رییس اداره راهداری جیرفت اضافه کرد: کد پروژه به مناطقی که جمعیت بالایی داشته و ساکن هستند و از ادارات محیط زیست، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و پدافند غیرعامل استانداری مجوز داشته باشند، داده می‌شود.

شایان ذکر است، دلفارد از جمله مناطق کوهستانی، گردشگری و خوش آب و هوای شهرستان جیرفت است که با کمتر از ۴۰ کیلومتر فاصله با خود شهر جیرفت دارای آب و هوایی کاملا متفاوت از این شهر است.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تجمع دهیاران منطقه دلفارد جیرفت در اداره کل راهداری جنوب استان کرمان  " هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تجمع دهیاران منطقه دلفارد جیرفت در اداره کل راهداری جنوب استان کرمان  "، کلیک کنید.