احمدوند: رشته‌های انسانی به کمک شناسایی جایگاه انسان در هوش مصنوعی می‌آیند

در حاشیه اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری؛

احمدوند: رشته‌های انسانی به کمک شناسایی جایگاه انسان در هوش مصنوعی می‌آیند

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تلاش برای یافتن جایگاه انسان در دوره هوش مصنوعی از منظر رشته‌های مختلف علوم انسانی برنامه جدید ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کاماکس، اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری صبح امروز (چهارشنبه، ۱۸ کاماکس ۱۴۰۳) در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

شجاع احمدوند سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی در این همایش اظهار کرد: همایش امروز نخستین همایش در حوزه هوش مصنوعی است، هوش مصنوعی یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هایی است که همه عرصه‌های زندگی را شامل می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مقولاتی که باید در این دوره به آن بپردازیم جایگاه و وضعیت انسان در عصر هوش مصنوعی است؛ چرا که مغز را در قالب ماشین‌های کامپیوتری شبیه سازی می‌کند که طبیعتا به دنبال خود مسائل حقوقی، اخلاقی و اجتماعی را به دنبال می‌آورد.

احمدوند تصریح کرد: حوزه‌های حرفه‌ای دیگر مانند آموزش، پژوهش، فرهنگ، مسئولیت اجتماعی و … با هوش مصنوعی کاملا ارتباط دارند.

سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: همایش امروز نشان می‌دهد که باید آموزش را شخصی‌تر، موثرتر و جذاب‌تر کنیم؛ بنابراین امیدوار هستیم که ابعاد و زوایای مختلف بحث را مورد بررسی و پیشنهادات اجرایی و عملیاتی در حوزه آموزشی ارائه شود.

احمدوند گفت: ورود به هوش مصنوعی ابتدای کار است، اما رشته‌های آمار و ریاضی و مهندسی کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند، اما به نحو کاربردی‌تر عمدتا در حوزه‌های ارتباطی، روانشناسی و آموزشی آغاز شده است و تلاش‌های گسترده‌ای به معنای فلسفی و علمی انجام داده ایم که باید در حوزه عملیاتی هم وارد شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احمدوند: رشته‌های انسانی به کمک شناسایی جایگاه انسان در هوش مصنوعی می‌آیند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احمدوند: رشته‌های انسانی به کمک شناسایی جایگاه انسان در هوش مصنوعی می‌آیند"، کلیک کنید.