موکب نذر ظهور در راستای ایجاد تحول معنوی فعالیت می کند – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان

زهرا اکرمی در گفت وگو با خبرنگار کاماکس با اشاره به اینکه هدف از ایجاد موکب نذر ظهور تلنگر و تحول معنوی انسان ها است، اظهار کرد: انسان ها در روزمرگی خود غرق شدند؛ از این رو نیاز به تلنگر دارند.

استاد حوزه و دانشگاه به تشریح فعالیت های این موکب پرداخت و گفت: موکب ما مزین به پرچم گنبد امام حسین (ع) است و ابتدای ورود فضای کربلا و اباعبدالله (ع) برای آنها تداعی می شود و به ارتباط و حیات معنوی می رسند.

وی افزود: بخش دیگر تقویم شهدایی است که به تعداد روزهای سال، تقویم تولد شهدا را داریم و روز تولد افراد را سوال می کنیم و برگه شهیدی که در آن روز متولد شده را به او هدیه می دهیم که در آن وصیت نامه شهید یا رفتار و منشی از آن شهید قید شده است.

اکرمی در پاسخ به این سوال که هدف اصلی از انتخاب شهدا چیست، گفت: ما تنها یک ابزار هستیم و شهیدان زنده هستند و آنها تغییر و تحول در روح و روان ما ایجاد می کنند.

این کارشناس مسایل خانواده بیان کرد: این موکب به موضوعات مختلفی پرداخته می شود. تقویت حجاب و تهیه روسری از جمله اهداف ماست؛ در همین راستا به دوستانی که حجاب را انتخاب می کنند، روسری و گیره هدیه می دهیم و از آنها دعوت می کنیم چهره محجوب خود را در آیینه ببینید.

وی گفت: به آنها تفاوت زیبایی ظاهری و معنوی را توضیح می دهیم و به آنها می گوییم مشتری زیبایی ظاهری چشم هایی است که به رایگان استفاده می کنند، در حالی که مشتری زیبایی معنوی، خداوند متعال است. زیبایی ظاهری را چشم ها درک می کند و زیبایی معنوی را روح ها درک می کند.

اکرمی گفت: در بخش دیگر برگه های رنگین کاماکس و موم شده داریم که در آنها پیام های مختلفی وجود دارد و به افراد می گوییم چشم های خود را ببندید و نیت کنید و یکی از پیام ها را بردارید. پیام های تربیتی و خانوادگی است و جالب است برخی ها عنوان می کنند این پیام، پاسخی بر مشکلات و دغدغه آنها است.

این کارشناس مسایل خانواده به اثرگذاری این موکب اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که گره روسری می بندیم، برخی شروع به گریه می کنند و می گویند اولین روزی است که چادر خود را برداشتیم و عنوان می کنند این پیام شما تلنگری برای من بوده و حس معنوی زنده شده است.

وی بیان کرد: برخی عنوان می کنند دوست داریم چادری شویم و برای او چادر خریدیم و هفته بعد چادر تحویل داده می شود.

اکرمی گفت: بخشی دیگر فرزندپروری است و جوراب هایی کوچک تهیه می کنیم و چند عدد شکلات و یک یادداشت از زبان کودک به پدر و مادر هدیه می دهیم. می گوییم کودک چشم به راه شماست و پیامی برای شما دارد.

کارشناس حوزه خانواده گفت: جمع ما از جنس مردم است و وابسته به نهاد و مرکزی نیستیم. خانمی که مذهبی نبود یک بار بعد از بازدید از موکب ما گفت اینکه افرادی از طرف نهاد و مرکزی، امر به معروف می کنند شاید چون به خاطر جایگاه و مسوولیت خودشان این کار را انجام می دهند یا برخورد مناسبی ندارند، کمتر تاثیرگذار است، در حالی که شما نیت خالص دارید و دلی کار می کنید و برخورد مناسب و شایسته دارید و تاثیرگذار است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موکب نذر ظهور در راستای ایجاد تحول معنوی فعالیت می کند – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موکب نذر ظهور در راستای ایجاد تحول معنوی فعالیت می کند – خبرگزاری کاماکس | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.